Polecany post

Nowy rok, nowe ulotki, stare probleny - zbiórki itp

Witam Was serdecznie. Moi drodzy jak wiecie wydatki na leczenie nie maleją, a wręcz przeciwnie rosną... Od początku roku straciłam też jed...

poniedziałek, 20 marca 2017

Nowa klasyfokacja EDS...

Witam Was bardzo serdecznie. Uznałam to za bardzo istotną wiadomość i postanowiłam, że napiszę odrębnego posta na ten temat.Chociaż wiem, że na temat EDS były już dwa posty, ale jak coś się zmienia należy o tym informować. Ponieważ, jeżeli coś istotnego dzieje się w naszym życiu a coś takiego jak klasyfikacja rzadkiej choroby na którą chorujemy jest sprawą istotną (bo nie jest to na co dzień i myślę, że może interesować każdego z nas), bo przyznam się, że ja czekałam na nią jak tylko wiedziałam, że ma być :) ( a to kilka miesięcy bo chyba od grudnia) bo chyba każdy a przy najmniej znaczna większość z nas chce wiedzieć o sobie o swojej chorobie jak najwięcej, żeby wiedzieć z czym ma do czynienia. W obecnej klasyfikacji mamy podział na 13 podtypów EDS. Każdy podtyp posiada oddzielny zestaw kryteriów klinicznych dzięki którym jest rozpoznawalny.
cEDS - typ klasyczny
clEDS- laif klasyczny jak klasyczny
cvEDS- sercowo zastawkowy
vEDS- naczyniowy
hEDS- hipermobilny
aEDS-
dEDS- skórny
kEDS- kifaskalityczny
BCS- zespół kruchej rogówki lub coś w tym stylu
spEDS- spandyloplastyczny
mcEDS- mięśniowy (napięciowy)
mEDS- miopatyczny
pEDS- przyzębia
Teraz zobaczcie za które typy jakie geny odpowiadają, mam nadzieję, że będzie to dla Was wystarczająco czytelne i zrozumiałe. Zapraszam jak zawsze do odwiedzania mojego bloga jak najczęściej, czytajcie obserwujcie stale, komentujcie.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz